Jurjen in Zuid-Oost Azië

De eerste dagen in Bangkok

Het avontuur is begonnen! Er is heel veel gebeurd maar ik zal proberen het kort te houden. ;p

Na een lange vlucht van ongeveer 13 uur kwam ik aan in Bangkok waar ik werd opgehaald en naar mijn hostel werd gebracht. Ik was suuuper moe en ik voelde me totaal niet op mijn gemak. Ik was ineens heel ver van familie en vrienden en dat gaf best wel een eenzaam gevoel, waar ik al bang voor was. Vrienden en familie hadden zelfs een surprise party georganiseerd wat het afscheid niet makkelijk maakte, omdat het zo lief was!!! Akkoord, toen ik in het hostel aankwam had ik gelukkig gelijk contact met een kamergenoot (ik slaap in een dormitory met tien bedden) uit Nieuw Zeeland. Hij was zich aan het klaarmaken om weer naar huis te gaan na zn backpackavontuur. Hij heeft me veel verteld en ook wel gerust gesteld. Die nacht kon ik eerst heel goed slapen maar werd ik ineens wakker en kon niet meer slapen, toen heb ik samen met de nieuw zeelander (die ook wakker was) nog even gechilld en biertjes gedaan. Op straat kwamen we ineens echt KAKKERLAKKEN en RATTEN tegen!!! Iellll die heb je in Nederland niet gelukkig... Maargoed.

De volgende dag samen met de kamergenoot gegeten en kregen we van een local te horen dat er die avond festiviteiten zouden zijn bij een grote tempel daar in de buurt. S avonds zijn we daar heen gegaan met nog twee superleuke kamergenoten (een Deen en een Pool) en kwamen we er achter dat er helemaal geen festiviteiten waren. Maar de mensen die er waren (bij de tempel dus) riepen ineens: FREE FOOD!! We snapten het eerst niet helemaal maar gingen zitten en kregen een heerlijke Thaise maaltijd voorgeschoven. Heel pittig maar lekker! Tijdens het eten kwamen er allerlei monniken langs. In eerste instantie wisten we niet echt wat we daarmee moesten omdat ze hier een hele hoge status genieten. Je mag ze eigenlijk niet aanspreken en moet ze met veel eerbied behandelen. Uiteindelijk bleken de monniken heel erg sympathiek te zijn! Ze waren erg nieuwsgierig naar ons en waar we vandaan kwamen. Ze nodigden ons uit om de tempel te komen bekijken. Ik had een korte broek aan dus wist niet of dit wel gepast was, maar uiteindelijk bleek het geen probleem. We hebben de PRACHTIGE! Tempel bekeken en veek fotos gemaakt. De monniken vertelden veel over de tempel. Fantastische ervaring.

De tweede dag heb ik samen met de Deense jongen een fietstocht gedaan door Bangkok van Co van Kessel. Echt een super ervaring! We reden door supernauwe steegjes, het platteland, de 'suburbs' en vaarden ook nog een heek stuk over de rivier die door Bangkok stroomt. En we kregen een heeeeerlijke maaltijd!!! Die avond zou ik eerst gewoon in het hostel blijven maar toen kwam er een jongen uit Australie naar me toe, we raakten aan de praat en hij wilde heel graag naar een marktje in de buurt toe. Onderweg kwamen we de Pool tegen en hij ging ook mee. Op de markt werd ons ineens overal aangeboden om naar een zogenaamde 'pingpong' show te gaan. Dit is een show waarbij een mevrouw truukjes doet met een pingpongbal maar niet de standaard truukjes die age approptiate zijn zeg maar.... We zijn er in ieder geval niet heen geweest haha!

Toen een biertje gedaan op een terras waar de Australische hostelgenoot ineens werd benaderd door een Zweedse man die zei dat hij regisseur was en bezig met een film in Bangkok. Ik had al snel door dat het niet pluis was maar de Australier niet. Hij bleef maar praten met de Zweed. Op een gegeven moment gingen we naar een grote club toe vlakbij. Daar probeerde de Zweed ineens de Australier te versieren! Heel ongepast en dat zei ik ook tegen hem. Maar hij bleef doorgaan en toen besloten we maar weer naar het hostel te gaan.

De volgende dag (vandaag) heb ik met een Franse kamergenoot rondgezworven in Bangkok op zoek naar marktjes. We gingen een Tuc (klein open taxitje) roepen maar die wilde heel veel geld. Tenzij we een tussenstop maakten bij een winkel. Dit is een veelvoorkomende scam in Bangkok. Tuc drivers brengen je naar een winkel en je mag pas door als je iets gekocht hebt. Maar we hebben niks gekocht en toch bracht de tuc driver onsNaar de markt waar we heen moesten. Toen bleken er alleen maar vrouwenkleren verkocht te worden! Overal.... dus op een gegeven moment maar weer terug naar het hostel gereden.


Bangkok is dus echt een stad vol scams en je moet er wel op je hoede zijn. Maar ik heb wel geleerd dat als je voorzichtig doet en je niet gek laat maken door de volstrekt andere cultuur je een hele mooie tijd kunt hebben. Ook het ontdekken van een tempel waar we rondgeleid werden door monniken was juist een heel bijzondere en mooie ervaring.

Anyhow, dit is het voor nu! Lang wel toch? Binnenkort meer 'Jurjen op Reis' ;) misschien als dit een leuk blog wordt mag ik eens met Erica Terpstra mee!

Reacties

Reacties

Tjitske

Wouw... zo veel beleeft al in zo'n korte tijd.
Fijn om te lezen Veel plezier verder.

Emma

Fijn om je mooie verhalen te lezen! Wat fijn dat je al zoveel nieuwe mensen hebt ontmoet. Het gaat een onvergetelijke reis worden jur! Xxx

Jildou

Super leuk om te lezen! Have fun Jur en doe voorzichtig XXX

Mem

Leuk verhaal Jurjen! Je hebt best al veel gedaan! Veel plezier en denk goed om jezelf! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!